Thursday 31 January 2013

Wis-D, utk Cerdas dan Tambah Ketinggian

Ketinggian bukan sahaja dianggap sebagai penentu kecantikan bagi manusia sejagat, tetapi ia juga menjadi petunjuk utama perkembangan badan yang sihat. Setiap ibu bapa pasti ingin melihat anak-anak mereka tumbesar dengan iebih tinggi dan lebih sihat!

Kanak-kanak yang memiliki darjah kecerdasan (IQ) yang tinggi pasti akan mempamerkan prestasi akademik yang cemerlang untuk masa hadapan yang lebih cerah. Setiap ibu bapa sentiasa menaruh harapan agar anak-anak mereka sentiasa cerdik, cemerlang dan berbakat.

Dari segi penampilan, masyarakat serta ibu bapa sangat mengutamakan ketinggian tubuh. Ketinggian amat penting bagi menentukan tanggapan pertama yang baik dan menjadi salah satu faktor utama dalam pemilihan teman hidup. Kebanyakan bidang akademik dan kerjaya juga mengutamakan ketinggian ketika memilih calon yang sesuai.

Otak ialah organ yang memainkan peranan utama dalam pertumbuhan manusia dan perkembangan kerjaya mereka. Tanpa darjah kecerdasan yang cemerlang, seseorang tidak dapat memasuki universiti ternama, mendapat peluang yang bagus atau menangani persaingan dengan sebaiknya. Oleh itu, kecerdasan dan kebijaksanaan amat penting bukan sahaja ketika usia masih mentah, tetapi juga pada setiap peringkat hidup seseorang.

Kesimpulannya, mereka yang mempunyai susuk badan yang rendah pasti pernah mengalami tekanan daripada masyarakat atau diberi layanan yang kurang berbanding orang lain yang lebih tinggi. Mereka yang tidak begitu cerdik pula pastinya mempunyai pengalaman yang buruk bukan sahaja di sekolah, tetapi juga apabila mereka sudah berinteraksi dengan masyarakat!

Maka, setiap ibu bapa pasti berharap agar anak-anak mereka dapat menjadi lebih cerdas dan membesar dengan lebih tinggi.

Setiap ibu bapa sememangnya menyedari tentang rasional ini. Mereka mencuba pelbagai cara untuk membolehkan anak-anak mereka menjadi lebih tinggi dan lebih cerdik dengan menyediakan makanan dan kehidupan yang lebih baik. Walau bagaimanapun, kecerdasan dan ketinggian anak-anak mereka masih tidak menunjukkan sebarang peningkatan positif.

Yang bertambah hanyalah saiz pinggang mereka.

Di samping itu, terdapat juga segelintir ibu bapa yang akan membeli apa sahaja produk yang dikatakan mampu merangsang kecerdasan atau menggalakkan tumbesaran anak-anak mereka. Malangnya, anak-anak mereka menjadi bertambah gemuk. Oleh itu, dapat disimpulkan bahawa terdapat tiga perkara yang amat membimbangkan setiap ibu dan bapa:

Kebimbangan #1: Produk yang digunakan tidak berkesan
Ramai ibu bapa sanggup membelanjakan sejumlah wang yang banyak untuk membeli produk-produk tertentu dengan harapan agar anak-anak dapat tumbesar dengan lebih tinggi dan lebih bijak. Namun begitu, hasilnya sering tidak memuaskan dan kadang-kadang, waktu optimum untuk pertumbuhan mental dan fizikal telah pun terlepas. Ibu bapa tidak terlalu mementingkan kos dan kuantiti produk yang diberikan kepada anak-anak mereka. Mereka hanya bimbang jika ianya tidak berkesan sebagaimana yang diharapkan!

Kebimbangan #2: Produk yang digunakan mengandungi hormon
Terdapat juga pengilang tidak beretika yang menambahkan hormon-hormon tertentu ke dalam produk keluaran mereka, justeru membebankan tubuh anak kecil dan mengakibatkan pertumbuhan yang sementara atau tidak normal. Lebih teruk lagi, perkara yang amat dibimbangi ibu bapa adalah ketidakseimbangan hormon yang mungkin akan mencetuskan perubahan tingkah laku seksual anak-anak.

Kebimbangan #3: Produk yang digunakan tidak mempunyai sebarang jaminan
Pelbagai dakwaan tidak berasas sering digunakan untuk menarik minat pelanggan dan meningkatkan jualan sesuatu produk. Pengilang akan ‘ghaib’ sebaik sahaja jualan produk berjaya mencecah tahap tertentu atau apabila sebarang rungutan atau masalah mula timbul. Apabila tercetusnya masalah ini, ibu bapa yang terburu-buru mencari penyelesaian yang cepat tidak seharusnya menyalahkan sesiapapun melainkan dini mereka sendiri.

Kelahiran Wis-D Essence telah berjaya merungkai rahsia DHA yang bertanggungjawab untuk meningkatkan kecerdasan dan tumbesaran tubuh manusia. la merupakan penemuan yang paling bersejarah dalam bidang sains perubatan.

Bahan-bahan utama yang terkandung dalam Wis-D Essence dirumus khas oleh Profesor Du dan pasukannya yang dianggotai oleh pakar-pakar dari pelbagai negara. Institusi-institusi perubatan dan teknologi antarabangsa juga telah mengiktiraf produk ini sebagai medium yang dapat membantu pengguna memenuhi hasrat mereka untuk menjadi lebih tinggi secara semula jadi.

Rumusannya yang khusus terbukti mampu meningkatkan tahap FV (faktor pertumbuhan) dan mempengaruhi mesej arahan pituitari yang ditentukan oleh faktor keturunan.

Selain itu, keupayaannya untuk memperlahankan pencantuman plat pertumbuhan juga telah berjaya mengubah teori tentang kekerdilan manusia yang diwarisi.

Hasilnya, ia bukan sahaja bermanfaat untuk meningkatkan ketinggian, malah ia juga mampu menormalkan fungsi-fungsi sel, mengaktifkan sel, menguatkan perkembangan mental kanak-kanak dan mengatasi kelesuan mental dengan berkesan.
  • Produk asli dan semula jadi
  • Produk yang mampu memberi ketenangan fikiran kepada ibu bapa
  • Produk yang mampu meningkatkan ketinggian tubuh
  • Produk yang mampu menguatkan keupayaan mental

No comments:

Post a Comment