Friday 8 March 2013

My Tangan !

Well entry saya mesti kena dengan anggota badan..hehehehe...jangan mare yer .....

Tangan  kanan saya kerap kebas after satu hari tu tengah basuh pinggan tiba-tiba pinggan tu nak jatuh. Entah macam mana saya sambut sehingga tangan saya bunyi macam ada benda pelik. Start dari hari tu ( 2 tahun sudah ) tangan saya mudah kebas. Baru menaip 3 patah perkataan, dah kena berehat. menulis apatah lagi. Dulu senang-senang jer buat karangan, sekarang nak tulis sebaris pun macam nak mengamuk lawan rasa kebas tu.

Lagi parah bila bawa kereta. Kena bergantung kat tangan kiri. Mujur kereta auto. Kalau manual mahu tak terbawa kereta tu. Kalau dah tak tahan sangat kebasnyer merata cari tukang urut kasi hilang kebas. Tapi itulah 2-3 hari lepas urut jadi kebas balik. Dah bermacam tukang urut saya cuba. Sampai suami suruh jumpa doktor pakar. Yang itu saya tak sempat nak pergi jumpa. Sebab......hehehe saya dah jumpa SNE kapsul dulu.

Sudah 4 bulan saya amik SNE kapsul dan tak sangka sekarang saya dah tak kebas tangan. Siap boleh menaip panjang-panjang. Buktinya sekarang saya menaip guna tangankan...hehehe...takder la saya nak mengamuk bila nak siapkan laporan kalau bos minta. Bawa kereta lama-lama pun dah tak payah nak harapkan tangan kiri saja. Tangan kanan saya dah boleh take over bawa. Syukur sangat-sangat. Alhamdullilah......


Tengok  tangan yang kebas selalu tu....Hahaha sekarang tidak lagi....Bagus...bagus.....



No comments:

Post a Comment